مقالات آرشیو خبر ها
خریدی افسانه ای که سال ها منتظرش هستیم ...

خریدی افسانه ای که سال ها منتظرش هستیم ...

یوونتوس همیشه چند گام جلوتر از همتاهای ایتالیایی خود بوده و هست، این پروژه سال هاست که پیش روی مدیران یوونتوس است و این گروه چند سالی ست که برنامه های خود را برای پیشبرد بهتر و هدفمندتر شدن اهداف بس بالاتر از دنیای فوتبال که تنها به موفقیت و سرمایه گذاری در فوتبال ختم نمیشود می اندیشند.

 

گروهی که با تبعید بانوی پیر به سری ب عزم خود را جزم کردند تا برگشت ویژه و خاص تری از آنچه تصورش را می کردند داشته باشند. یووه باید برمی خیزد و دنیای فوتبالی ایتالیا را دگرگون می کرد، این برنامه حتی برای خانواده آنیلی که تنها فوتبال؛ سرمایه زندگی شان نیست از اهمیت بالایی برخوردار بود، خانواده ای که هرگز تمام سرمایه خود را وارد دنیای فوتبال نکرد و همواره در خرید و فروش های باشگاه تعادلی را برگزید. باشگاهی که پیش از این سالها دست به خریدهای نجومی و تک ستاره های خاص نزد و ترجیح داد همواره توازن و تعادلی در میان بازیکنان تیم اش برقرار کند.

 

اما پروژه سران یووه برای سال های آینده و پیش روی آن به اینجا ختم نمیشود و این روند سنتی این بار در دنیای فوتبالی امروز که تنها یک ورزش نیست، نمی توانست موثر و ادامه دار باشد. این گروه بزرگ و موفق بیانکونری که تجربه بسیار زیادی در دنیای تجارت دارند تصمیم به قدم گذاشتن در دنیای تجاری فوتبال گرفتند. تصمیمی که ابتدا با در نظر گرفتن برنامه هایی برای ساختن ورزشگاهی مدرن و امروزی شروع شد، مطمئنا برای آغاز هر راهی تازه و در عین حال موفقی مقدمه و داشتن حوصله نیاز است که یوونتوسی ها در زمینه موفق به پشت سر گذاشتن مراحل اولیه شدند ولی برای رسیدن به سطح نخست فوتبال حرفه ای و در عین حال تجاری و تمام سود این روزها باید یک گام فراتر برمی داشتند، تنها سرمایه گذاری و توجه به این مسائل کافی نبود و در دنیای امروزه فوتبال باید دست به پروژه های بس بزرگ تر زد. مطمئنا در این راه نیز باید ابتدا مراحلی را طی کرد تا به نقطه مد نظر برای آغاز اصلی سرمایه گذاری رسید.

 

خرید و جذب بازیکنان سطح نخست معطوف موفقیت و کسب پیروزی ست و در گام نخست با شرایط فوتبال ایتالیا که با افت قابل توجهی روبرو شده بود حضور ستاره های دنیای توپ گرد دشواری های خاص خود را داشت، پس در نخستین قدم، یوونتوس تلاش کرد با حفظ ستاره های محبوب و قدرتمند خود به سال های پرافتخار گذشته اش بازگردد، نمایش و عملکرد بانوی پیر ایتالیا در سال های اخیر به گونه ای پیش رفت که ثابت کرد تمام برنامه های از پیش تعیین شده سران باشگاه برای رسیدن به باشگاه به مراتب امروزی تر در دنیای فوتبال به خوبی و با دقت پیش رفته و حالا زمان ان فرا رسیده تا همراه با تغییرات سنتی خاص فوتبال ایتالیا که چند سالی ست پیش گرفته اند را با اغاز جذب تک ستاره ها رسما کلید بزنند. هر چند که پیش از این می توان به خرید پرسروصدای گونزالو ایگوایـین اشاره کرد اما یقینا آن خرید نوعی آزمون برای رسیدن به این سطح از کیفیت مورد نظر مدیران بیانکونری بود.

 

مدیرانی که همیشه از سوی هواداران شان به عدم پرداخت مناسب و توجه ویژه به خرید و جذب ستاره های سطح بالای دنیای فوتبال متهم می شدند و عدم رضایت تیفوسی های شان را در اکثر مواقع پیش روی خود می دیدند اما هرگز دست به تغییر روندشان نمی زدند. اما حالا یووه خود را در شرایطی می بیند که برای رسیدن به افتخارات و موفقیت های بزرگ تر نیاز به جذب ستاره ها و یا تک ستاره هایی دارد که این روزها در هر تیم بزرگ و موفقی دیده میشوند. ستاره هایی که سرمایه ای بس بالاتر از آنچه که در زمین بازی دیده میشود به همراه خود می آورند و پایه گذار اصل فوتبال تجاری ای هستند که این سال ها به شدت رونق گرفته است.

 

بسیاری از یوونتوسی ها سال هاست که منتظر این اقدام از سوی مدیران تیم شان اند، خریدی افسانه ای که می تواند رویاهای انان را به واقعیت برساند و از یووه تیمی همیشه قهرمان در سطح اروپا سازد. و حالا سران سیاه و سفید یووه این فرصت را دارند تا دست به جیب شدن به موقع تمام حسرت های هوادارانی که همواره در کنار تیم شان بودند را به سرانجامی زیبا همراه با قهرمانی برساند و چه بهتر که این فرصت با جذب تک ستاره ای همراه شود که با خود انبوهی از سرمایه مورد نظر مدیران یووه و حتی مسولین فوتبال ایتالیا را به سرزمین چکمه ای سرازیر کند. سرمایه ای که این بار تنها در بخش ورزشی خانواده آنیلی خلاصه نمیشود و می تواند به ثروت و رشد اقتصادی این گروه در بخش صنعتی نیز کمک شایانی داشته باشد، رشدی که در بازار سرمایه و سهام حتی پیش از حضور قطعی این پرتغالی به طرز چشمگیری خودنمایی کرد و باعث شد ارزش باشگاه یووه که پیش از این رقم تقریبی 665 میلیون یورو بود را به 825 میلیون یورو افزایش دهد و چه بسا با پیوستن او درامد باشگاه تنها از فروش محصولات چنان بالا رود که روند جذب ستاره ها در سال های آینده را هموارتر کند.

 

اما یقینا جذب ستاره ای مانند کریس رونالدو که ماشین پول سازی خوبی برای یووه و ایتالیاست، تنها به سرمایه و بخش مادی ختم نمیشود، مطمئنا بانوی پیر نیز به آن سطح از کیفیت و قدرت رسیده که فوق ستاره ها نیز خواهان پوشیدن پیراهن خوشرنگ اش باشند، هر چه حضور یک ستاره برای تیم مفید باشد مطمئنا شرایط تیمی که این ستاره نیز به ان می پیوندد از اهمیت بالایی برخوردار است و یووه تیمی نیست که فوتبالیست ها ان را به پرداخت های کذایی و غیر معمول بشناسند و مانند برخی تیم های اروپایی ستاره ها تنها برای دریافت پول بیشتر راهی ان شوند، بنابر این هر چه به بخش سرازیر شدن سرمایه به سود بانوی پیر از خرید احتمالی کریس توجه میشود باید به این بخش نیزاهمیت داد و بی توجه و راحت از این مسئله نگذشت و به بزرگی باشگاه یوونتوس و قدمت آن تاکید کرد، در عین حال این جذب می تواند برای ایتالیا نقطه عطفی تلقی شود که بازگشت فوتبال این کشور را به روزهای اوج با خود به همراه می اورد، بازگشتی که به نظر میرسد آهسته آهسته زمانش فرا رسیده و فوتبال این کشور پس از سرافکنی در میادین ملی و نزول لیگ سری آ نیاز به قدرت گیری مجدد دارد، و حضور رونالدو می تواند لیگ ایتالیا را بار دیگر بر سر زبان ها بیاندازد و نوجوانان و جوانانی که سال هاست حتی خبری از لیگ فوتبال ایتالیا ندارند و توجه شان تنها به دو باشگاه اسپانیایی که دو فوق ستاره مشهور را دارند جلب شده نیز مفید باشد و کمک بزرگی ست برای رسیدن و نزدیک شدن سران یوونتوس به اهداف از پیش تعیین شده و البته بیشتر و بزرگ تر در آینده. آینده ای که کلید موفقیت اش به سال ها قبل برمی گردد، به رشد قابل توجه یووه در سال های اخیر و مشخص شدن شرایط کاملا حرفه ای و رو به رشد بانوی پیر که نشان داده برای رسیدن به بزرگی مورد نظرشان برنامه ای شفاف دارند و بی توجه به برخی مسائل سنتی فوتبال ایتالیا که برای هواداران دهه هشتاد و نود میلادی از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار بود، در تلاشند تا نخستین تیم ایتالیایی ای باشند که در فوتبال تمام تجاری پیش از سایر همتاهای خود قدرت گرفته اند واستحکام گام های خود چه در میادین ورزشی و چه در رقابت های تجاری اش بیش از سایر رقبا به معرض نمایش بگذارند و قدرت نمایی کنند، فراموش نمی کنیم که یوونتوس همسو با پروژه های رو به رشد خود مانند ساختن شهر بیانکونری، به فوتبال بانوان توجه ویژه ای داشته و در این بخش نیز می توان یوونتوس را پیشرو دانست که می تواند در روند تجاری و حرفه ای تر شدن باشگاه یووه تاثیرگذار باشد.

 

به هر حال در صورتی که انتقال کریس رونالدو به یوونتوس قطعی شود، می تواند فهمید که این بار تغییرات به سود سرزمین چکمه ای ست و نوبت بازگشت سری آ ست و کشور ایتالیا اماده انتقال این سطح از سرمایه تجاری ست و چه خوب که این بار نیز یوونتوس کبیر پیش گام چنین تغییر بزرگی در دنیای فوتبال و فوتبال ایتالیا باشد.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: